InfoeduTa'lim xabarlari va yangiliklari

O‘zbekistonda 2025-yilda Maktab Rahbarlari Maoshi Oshiriladi

2025-yildan O‘zbekistonda maktablar islohoti doirasida ish haqi oshishi, yangi ta’lim standartlari va 100+ zamonaviy maktablar ochilishi rejalashtirilgan. Batafsil!

3
O‘zbekistonda 2025-yilda Maktab Rahbarlari Maoshi Oshiriladi

2025-yilning yangi o‘quv yilidan boshlab, O‘zbekistonda maktab ta’limi islohotlarining yangi bosqichi amalga oshiriladi. Ushbu bosqichda tizimni sifat jihatidan yaxshilash, rahbarlarni moddiy rag‘batlantirish va yoshlarning tarbiyasiga yanada ko‘proq e’tibor qaratish rejalashtirilgan. Bu chora-tadbirlar mamlakat ta’lim tizimini xalqaro standartlarga moslashtirishni va kelajak avlod uchun samarali ta’lim muhitini yaratishni maqsad qilgan.

Maktab rahbarlarining ish haqi oshiriladi

Islohotlarning asosiy yo‘nalishlaridan biri maktab rahbarlari moddiy rag‘batlantirilishini yaxshilashdir. 2025-yil 1-sentabrdan boshlab maktab direktorlari ish haqi 20 foizga, direktor o‘rinbosarlarining ish haqi esa 15 foizga oshadi. Shu bilan birga, 2026-yil yanvar oyidan yuqori samaradorlikka erishgan rahbarlar uchun har oylik ustamalar joriy qilinadi. Unga ko‘ra, direktorlar 20 foiz, direktor o‘rinbosarlari esa 10 foiz gacha qo‘shimcha rag‘bat olishlari mumkin.

Bugungi kunda ta’lim sohasiga mablag‘ ajratish sezilarli darajada ko‘paytirilgan: maktab direktorlari va bog‘cha mudirlarining oylik maoshi 7–10 million so‘mgacha oshishi kutilmoqda. Bu jarayon nafaqat rahbarlarning faoliyatini rag‘batlantiradi, balki ta’lim sifati va ma’muriy boshqaruv samaradorligini yaxshilashga xizmat qiladi.

Ta’lim dasturlarida xalqaro standartlarga intilish

Davlat ta’lim dasturlari 2025-yildan boshlab xalqaro standartlar asosida yangilanishi rejalashtirilgan. Maqsad – O‘zbekistondagi ta’lim tizimini eng ilg‘or mamlakatlar tajribasiga moslashtirish. Shu yilning o‘zida 100 dan ortiq yangi maktablar ochilishi mo‘ljallangan bo‘lib, ularning aksariyati zamonaviy infratuzilma va ilg‘or metodikalar bilan jihozlanadi.

Qayta ko‘rib chiqilayotgan dasturlar doirasida darsliklar va baholash tizimi yangilanmoqda. Hozirda 1,500 ta umumta’lim maktabida tajriba tariqasida yangi baholash tizimi joriy etildi. Ushbu dastur muvaffaqiyatli deb topilsa, tajriba kengaytiriladi. Shu bilan birga, maktabgacha ta’lim dasturlari tizimli uyg‘unlashtirilib, maktabga tayyorlov guruhlari yangi 12 yillik ta’lim tizimiga integratsiya qilinadi. Bu o‘quvchilarga xorijiy universitetlarga kirishga qo‘shimcha imtiyozlar yaratadi.

Sog‘lom va bilimli yoshlar tarbiyasi

Sog‘lom va ma’rifatli yoshlarni tarbiyalash ta’lim islohotlarining markazida turadi. Prezident rahbarligida tashkil qilingan kengashlar mazkur jarayonni muvofiqlashtiradi. Ushbu kengashlar, jamiyatning barcha qatlamlari, jumladan ota-onalar va o‘qituvchilar fikrlarini inobatga olib, tuman, viloyat va respublika darajasida faoliyat yuritadi.

Maktablarda o‘quvchilarning bo‘sh vaqti mazmunli o‘tishi uchun maxsus dasturlar ishlab chiqilmoqda. Kasb-hunar ta’limi tizimi kengaytirilishi bilan o‘quvchilarga zamonaviy kasblarni o‘zlashtirish imkoniyati yaratiladi. Shuningdek, ayrim hududlarda o‘quvchilar uchun moliyaviy rag‘batlantirish choralari joriy etilmoqda.

Moliyaviy ko‘mak va yangi imkoniyatlar

Ta’lim tizimining modernizatsiyasi doirasida sohaning moliyaviy ta’minoti sezilarli darajada oshirildi. 2025-yilda davlat tomonidan ta’limga ajratilgan mablag‘ 60 trillion so‘mdan oshdi. Bu esa yangi maktablar qurilishi, mavjud binolarning ta’mirlanishi va yangi o‘rinlar yaratilishini ta’minlaydi. Maktablarda 1 millionga yaqin, bog‘chalarda esa 1,5 millionga yaqin yangi o‘rinlar ochilishi rejalashtirilgan.

Pedagoglarning oylik maoshi avvalroq 15 foizga ko‘tarilgan bo‘lsa, yangi islohotlarda ham ularning ish haqi va kasbiy rivojlanashi yetakchi o‘rinda turadi. O‘qituvchilar uchun metodik qo‘llanmalarning yangilangan shakllari joriy qilinishi, ayni paytda ularni yangi usullarni o‘zlashtirishga o‘rgatish bo‘yicha chora-tadbirlar ko‘rilmoqda.

Ta’limda kelajakka qaratilgan qadam

Ushbu islohotlar O‘zbekiston maktab ta’limiga keng qamrovli o‘zgarishlar olib kelmoqda. Maktab rahbarlarining moddiy ta’minoti yaxshilanishi, ta’lim dasturlarining xalqaro talablar darajasida yangilanishi va sog‘lom yoshlarni tarbiyalash uchun yaratilayotgan sharoitlar mamlakatning kelajakdagi ustuvor maqsadlariga xizmat qiladi. Shunday qilib, bu qadamlar zamonaviy, poydevori mustahkam bilimli jamiyatni barpo etishda yangi sahifa ochishi shubhasiz.

A
MUALLIF

AIbot

Javoblar (0 )